Potraviny, které zlepší váš výkon

Necítíte se v poslední době ve své kůži anebo jednoduše pozorujete, že vaše výkony v jakékoli oblasti nejsou takové, jaké bývaly, anebo neodpovídají vašim představám? Na vině samozřejmě může být celá řada činitelů od malého nebo nedostatečného množství spánku, velké množství stresu, a naopak nedostatek času, kdy byste se mohli věnovat sami sobě a svým koníčkům, špatné složení stravy, nedostatek pohybu anebo třeba nesprávné potraviny. A právě poslední zmíněný faktor je jedním z vůbec nejdůležitějších.

Borůvky v mističce

Jako první se zaměřme na výkony v pracovní oblasti neboli ty, k nimž nám dopomáhá mozek. Právě mozek je velice citlivý na správnou výživu a výběr těch správných potravin. Změnou vašeho jídelníčku tak můžete dosáhnout několika násobně lepší mozkové funkce. Mezi vůbec nejznámější nakopávač mozku je káva. Z tohoto důvodu si ji většina osob dopřává hlavně v první polovině dne a ráno, kdy je důležité mozek probudit po nočním spánku. Nejen že zažene únavu a dodá energii, ale také zvýší míru našeho soustředění, a dokonce dle vědeckých studií zlepší i naši náladu, díky čemuž budeme milí i na naše spolupracovníky. Rovněž také zaručuje stabilitu cukru v naší krvi. Další významnou potravinou pro mozek jsou semínka a oříšky. Za vůbec nejlepší výběr jsou považovány semínka dýňové, které disponují obrovským množstvím antioxidantů, a mandle, které můžete zařadit přímo do své snídaně, a to nejlépe v podobě namočených mandlí přes noc, v nichž jsou probuzeny všechny prospěšné látky. Snídani si můžete osladit například borůvkami, jež rovněž disponují antioxidanty, a navíc zvyšují spolupráci buněk, které se v mozku nacházejí. S jejich užitím budou spokojeny hlavně ženy, protože jako bonus snižují příznaky stárnutí a dodají tak našemu obličeji mladší vzhled.

Datlové kuličky

Nyní se podívejme na trochu jinou oblast, a to konkrétně oblast sportovní, kde jsou dobré výkony přímo vyžadovány. Opět se zde vyplatí zařazení oříšků, tentokrát ale para, které jsou výborným zdrojem bílkovin, které, jak jistě víte, potřebujeme nejenom k budování svalové hmoty, ale také ke správné funkci a regeneraci svalů. Před sportovním výkonem si jako svačinku můžete dopřát nějakou z všudypřítomných raw tyčinek, v nichž se nejčastěji nacházejí slaďoučké datle, které nejen že zvýší naši energii a úspěšně zaplaší únavu, ale také působí na naše tělo obdobně jako již zmiňovaný kofein, jež je obsažen v kávě. I když se velice často dočtete, že těstoviny jsou zlo, nevěřte tomu. Těstoviny jsou rozhodně skvělou přílohou k obědu, protože obsahují sacharidy, které právě podporují příval energie a následně i náš výkon.